- Objavljeno: 15.06.2023.
Stanje sigurnosti u prometu za svibanj 2023. godine
U svibnju 2023. godine tijekom svojih redovnih zadaća policijski službenici ukupno su sankcionirali 3726 prekršaja u prometu bez prometnih nesreća
Foto: IlustracijaNa području Policijske uprave karlovačke tijekom svibnja 2023. godine evidentirane su 92 prometne nesreće, kao i u svibnju 2022. godine 92. Najviše prometnih nesreća u svibnju 2023. godine evidentirano je na državnoj cesti DC-1 - 14 prometnih nesreća (u svibnju 2022. godine 15), na državnoj cesti DC-3 - sedam prometnih nesreća (u svibnju 2022. godine jedna), na državnoj cesti DC-36 - šest prometnih nesreća (u svibnju 2022. godine dvije) te na autocesti A1 – pet prometnih nesreća (u svibnju 2022. godine osam).
U svibnju 2023. godine nisu evidentirane prometne nesreće sa smrtno stradalim osobama kao niti u svibnju 2022. godine. Evidentirana je 31 prometna nesreća s ozlijeđenim osobama (u svibnju 2022. godine 36) i 61 prometna nesreća s materijalnom štetom (u svibnju 2022. godine 56).
U tim prometnim nesrećama 15 je osoba teško ozlijeđeno (u svibnju 2022. godine 16 osoba), dok su 33 osobe lako ozlijeđene (u svibnju 2022. godine 34 osoba).
U prometnim nesrećama tijekom promatranog razdoblja učestvovala su 222 sudionika, a 15 sudionika uzrokovalo je prometne nesreće zbog vožnje pod utjecajem alkohola.
Najčešći uzroci prometnih nesreća u svibnju 2023. godine bile su greške ili propusti vozača i to:
- brzina neprimjerena uvjetima u 30 prometnih nesreća
- nepoštivanje prednosti prolaza u 14 prometnih nesreća
- nepropisno kretanje kolnikom u devet prometnih nesreća
- vožnja na nedovoljnoj udaljenosti u tri prometne nesreće
- nepropisna vožnja unazad u četiri prometne nesreće
Najčešće vrste prometnih nesreća u svibnju 2023. godine:
- međusobni sudar vozila u pokretu (iz suprotnih smjerova, bočni sudar, vožnja u slijedu) u 35 prometnih nesreća
- slijetanja vozila s ceste u 24 prometne nesreće
- udar vozila u objekt kraj ceste u šest prometnih nesreća
- udar vozila u parkirano vozilo u osam prometnih nesreća
U svibnju 2023. godine tijekom svojih redovnih zadaća policijski službenici ukupno su sankcionirali 3726 prekršaja u prometu bez prometnih nesreća, a najviše su sankcionirani prekršaji vozača počinjeni zbog nepropisne brzine koja je ujedno i najčešći uzrok prometnih nesreća i to 1638 prekršaja ili 44% od ukupnog broja sankcioniranih prekršaja.
Nadalje slijede prekršaji:
- nekorištenje sigurnosnog pojasa 514 prekršaja ili 13,8%
- upravljanje vozilom pod utjecajem alkohola 82 prekršaja ili 2,2%
- korištenje mobitela za vrijeme vožnje 168 prekršaja ili 4,5%
- nepoštivanje prometnih znakova i ovlaštenih osoba 263 prekršaja ili 7,1%
- nepropisno parkiranje 103 prekršaja ili 2,8%
- neregistrirano i tehnički nepregledano vozilo 25 prekršaja ili 0,7%
- tehnički neispravno vozilo 110 prekršaja ili 3%
- upravljanje vozilom kad je vozačka dozvola oduzeta devet prekršaja ili 0,2%
- vožnja bez položenog ispita 10 prekršaja ili 0,3%
Tijekom svibnja 2023. godine Policijska uprava karlovačka donijela je 11 Rješenja o ukidanju vozačke dozvole za vozače koji su sukladno članku 286. Zakona o sigurnosti prometa na cestama prikupili negativne prekršajne bodove (svibanj 2022. godine 15).
Preporuke i savjeti
Pješake, posebno one starije životne dobi i djecu, podsjećamo da cestu obavezno prelaze na obilježenim pješačkim prijelazima, da koriste pješačke pothodnike, da ne prelaze cestu na znak crvenog svjetla za pješake na uređaju za upravljanje prometom prometnim svjetlima te da ne istrčavaju na cestu kako time ne bi ugrozili prvenstveno svoju sigurnost, ali i sigurnost ostalih sudionika u prometu.
Vozače bicikala podsjećamo da se ne voze u zabranjenom smjeru, da se pri prelasku pješačkih prijelaza uvjere da li ga mogu prijeći nesmetano u odnosu na vozila koja prometuju i da koriste biciklističke kacige jer je to u interesu njihove vlastite sigurnosti.
Vozače osobnih prijevoznih sredstava (električni romobil, električni monocikl, hoverboard, segway i druga slična vozila) podsjećamo da je maksimalna dozvoljena brzina 25 km/h, 14 godina je minimalna dobna granica za upravljanje osobnim prijevoznim sredstvima, a nošenje zaštitne kacige je obavezno. Također, na osobnim prijevoznim sredstvima smije se prevoziti samo jedna osoba, dok je vozačima dozvoljeno imati samo jednu slušalicu u ili na uhu (ne u ili na oba uha!). Obavezno noću, a i danju u slučaju smanjene vidljivosti vozač mora biti označen reflektirajućim odjevnim ili drugim predmetnom, a vozilo mora biti osvijetljeno.
Vozači mopeda i motocikala:
- prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti
- uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice)
- zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima
- provjeriti tlak u gumama
- upaliti dnevno ili kratko svjetlo
- ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga
- poštivati dopuštena ograničenja brzine
- prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste)
- prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga
- voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika)
- prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera)
- ne voziti slalom između vozila
- izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima
- kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama
- predviđati poteze vozača (drugih) automobila
- voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe, poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.