Stanje sigurnosti u prometu za siječanj 2020. godine

Slika /PU_KA/Slike/Nove_fotografije_za_novi_web/bljeskalica.jpg

Najviše su sankcionirani prekršaji vozača počinjeni zbog nepropisne brzine koja je ujedno i najčešći uzrok prometnih nesreća i to 1964 prekršaja ili 42,8% od ukupnog broja sankcioniranih prekršaja

Foto: ilustracija

Na području Policijske uprave karlovačke tijekom siječnja 2020. godine evidentirane su ukupno 63 prometne nesreće, a u siječnju 2019. godine 70. Najviše prometnih nesreća u siječnju 2020. godine evidentirano je na državnoj cesti D-1 -  11 prometnih nesreća (u siječnju 2019. 16).

U siječnju 2020. evidentirano je 18 prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama (u siječnju 2019. godine 15) i 45 prometnih nesreća s materijalnom štetom (u siječnju 2019. godine 55).

U tim prometnim nesrećama četiri osobe su teško ozlijeđene (u siječnju 2019. godine pet osoba), dok je 16 osoba lako ozlijeđeno (u siječnju 2019. godine 19 osoba).

U prometnim nesrećama tijekom promatranog razdoblja učestvovalo je 130 sudionika, a 11 sudionika uzrokovalo je prometne nesreće zbog vožnje pod utjecajem alkohola.

Najčešći uzroci prometnih nesreća u siječnju 2020. godine bile su greške ili propusti vozača i to:
 
  • brzina neprimjerena uvjetima u 18 prometnih nesreća
  • nepropisno kretanje kolnikom u 13 prometnih nesreća
  • nepropisna brzina u četiri prometne nesreće
  • nepropisna vožnja unazad u četiri prometne nesreće
  • nepoštivanje prednosti prolaza u četiri prometne nesreće.
 
Najčešće vrste prometnih nesreća u siječnju 2020. godine: 
 
  • slijetanja vozila s ceste u 21 prometnoj nesreći,
  • međusobni sudar vozila u pokretu (bočni sudar, vožnja u slijedu, iz suprotnih smjerova) u 26 prometnih nesreća
  • udar vozila u parkirano vozilo u četiri prometne nesreće
  
U siječnju 2020. godine tijekom svojih redovnih zadaća policijski službenici ukupno su sankcionirali 4590 prekršaja u prometu bez prometnih nesreća, a najviše su sankcionirani prekršaji vozača počinjeni zbog nepropisne brzine koja je ujedno i najčešći uzrok prometnih nesreća i to 1964 prekršaja ili 42,8% od ukupnog broja sankcioniranih prekršaja.
 
Nadalje slijede prekršaji:
 
  • nepropisno parkiranje 215 prekršaja ili 4,7%
  • nekorištenje sigurnosnog pojasa 452 prekršaja ili 9,8%
  • upravljanje vozilom pod utjecajem alkohola 110 prekršaja ili 2,4%
  • korištenje mobitela za vrijeme vožnje 128 prekršaja ili 2,8%
  • nepoštivanje prometnih znakova i ovlaštenih osoba 370 prekršaja ili 8,1%
  • vožnja bez svjetala na vozilu 202 prekršaja ili 4,4%
  • vožnja bez položenog vozačkog ispita 24 prekršaja ili 0,5%
  • upravljanje vozilom kad je vozačka dozvola oduzeta 14 prekršaja ili 0,3%
  • neregistrirano i tehnički nepregledano vozilo 33 prekršaja ili 0,7%
  • tehnički neispravno vozilo 132 prekršaja ili 2,9
  • nepropisno skretanje, okretanje i vožnja unazad 21 prekršaj ili 0,4%.
 
Preporuke i savjeti vozačima:
 
  • kako su i nadalje najave pada temperature, stvaranje zimskih uvjeta opetovano upozoravamo vozače da su u vrijeme nastupanja zimskih uvjeta u obvezi koristiti zimsku opremu,
  • Odlukom o obveznoj uporabi zimske opreme na zimskim dionicama javnih cesta u Republici Hrvatskoj zimska oprema je obvezna u razdoblju od 15. studenog tekuće godine do 15. travnja iduće godine,
  • trenutni vremenski uvjeti posebno iziskuju dodatni oprez jer dnevne temperature omogućuju topljenje snijega koji se u noćnim satima ledi na kolniku, posebno u usjecima, nadvožnjacima, mostovima i slično,
  • upozoravaju se vozači da brzinu kretanja vozila prilagode trenutnim uvjetima i stanju kolnika,
  • prilikom prijelaza vozila preko cestovno željezničkog prijelaza potrebno je strogo poštivati zvučne i svjetlosne signale koji upozoravaju na trenutnu situaciju u željezničkom prometu, odnosno nailazak vlaka. 
  
Preporuke pješacima:
 
  • pješak, koji se kreće kolnikom, dužan je noću, a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, biti označen nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
  • pješak se ne smije kretati ni zadržavati na kolniku. Na kolniku je zabranjeno igranje, vožnja dječjim biciklom, romobilom i koturaljkama i dr.
  • pješak se mora kretati nogostupom ili drugom površinom određenom za kretanje pješaka, odnosno površinom pokraj kolnika prikladnom za kretanje pješaka,
  • pješak koji se kreće kolnikom na javnoj cesti izvan naselja dužan je kretati se uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja,
  • pješak koji gura ručna kolica, bicikl, moped ili motocikl, osobe koje se kreću pomoću prijevoznih sredstava na osobni ili motorni pogon za osobe s invaliditetom ili starije osobe, ako se pri tom ne kreću brzinom većom od brzine čovječjeg hoda te organizirana kolona pješaka moraju se kretati uz desni rub kolnika u smjeru kretanja,
  • pješak je dužan preko kolnika i biciklističke staze ili trake prelaziti pažljivo i najkraćim putem, nakon što se prije stupanja na kolnik uvjeri da to može učiniti na siguran način,
  • na cesti koja ima obilježene pješačke prijelaze ili posebno izgrađene prijelaze, odnosno prolaze za pješake, pješak je dužan pri prelaženju ceste kretati se tim prijelazima, odnosno prolazima ako oni nisu od njega udaljeni više od 50 m u naselju, odnosno 100 m izvan naselja.


Stranica | Istraživanja i analize | Promet i vozila