Stanje sigurnosti u prometu u travnju 2023. godine

Na području Policijske uprave karlovačke tijekom travnja 2023. godine evidentirano je 55 prometnih nesreća, a u travnju 2022. godine 94 prometne nesreće. Najviše prometnih nesreća u travnju 2023. godine evidentirano je na državnoj cesti D1 – 12 prometnih nesreća (u travnju 2022. godine 20) te na autocesti A1 – osam prometnih nesreća (u travnju 2022. godine 12).
 
U travnju 2023. godine evidentirano je 11 prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama (u travnju 2022. godine 30) i 44 prometne nesreće s materijalnom štetom (u travnju 2022. godine 64).

U tim prometnim nesrećama jedna osoba je teško ozlijeđena (u travnju 2022. godine osam osoba), a 14 osoba je lako ozlijeđeno (u travnju 2022. godine 28).

U navedenim prometnim nesrećama sudjelovalo je 130 sudionika, a devet sudionika uzrokovalo je prometne nesreće zbog vožnje pod utjecajem alkohola.

Najčešći uzroci prometnih nesreća bile su greške ili propusti vozača i to:
 
  • brzina neprimjerena uvjetima u 11 prometnih nesreća
  • nepropisno kretanje kolnikom u osam prometnih nesreća
  • vožnja na nedovoljnoj udaljenosti u šest prometnih nesreća
  • nepropisna vožnja unazad u pet prometnih nesreća
  • nepoštivanje prednosti prolaza u četiri prometne nesreće 

Najčešće vrste prometnih nesreća: 
 
  • slijetanja vozila s ceste u 12 prometnih nesreća
  • sudari vozila u pokretu, iz suprotnih smjerova i bočni sudari  u 16 prometnih nesreća
  • sudar vozila u pokretu – vožnja u slijedu u devet prometnih nesreća
  • udar vozila u objekt u šest prometnih nesreća
  • udar vozila u parkirano vozilo u šest prometnih nesreća.  
  • U travnju 2023. godine tijekom svojih redovnih zadaća policijski službenici ukupno su sankcionirali 3475 prekršaja u prometu bez prometnih nesreća, a najviše su sankcionirani prekršaji vozača počinjeni zbog nepropisne brzine koja je ujedno i najčešći uzrok prometnih nesreća i to 1681 prekršaja ili 48,4% od ukupnog broja sankcioniranih prekršaja.
 
Nadalje slijede prekršaji:
 
  • nekorištenje sigurnosnog pojasa 412 prekršaja ili 11,8%
  • upravljanje vozilom pod utjecajem alkohola 82 prekršaja ili 2,3%
  • korištenje mobitela za vrijeme vožnje 145 prekršaja ili 4,2%
  • nepoštivanje prometnih znakova 221 prekršaj ili 6,3%
  • nepropisno parkiranje 154 prekršaja ili 4,4%
  • neregistrirano i tehnički nepregledano vozilo 48 prekršaj ili 1,4%
  • tehnički neispravno vozilo 87 prekršaja ili 2,5%
  • vožnja bez položenog ispita 14 prekršaja ili 0,4%
  • upravljanje vozilom kad je vozačka dozvola oduzeta 17 prekršaja ili 0,5% 

Tijekom travnja 2023. godine Policijska uprava karlovačka donijela je osam Rješenja o ukidanju vozačke dozvole za vozače koji su sukladno članku 286. Zakona o sigurnosti prometa na cestama prikupili negativne prekršajne bodove (travanj 2022. godine 14).
 
 
Preporuke i savjeti sudionicima u prometu:
 
Pješake, posebno one starije životne dobi i djecu, podsjećamo da cestu obavezno prelaze na obilježenim pješačkim prijelazima, da koriste pješačke pothodnike, da ne prelaze cestu na znak crvenog svjetla za pješake na uređaju za upravljanje prometom prometnim svjetlima te da ne istrčavaju na cestu kako time ne bi ugrozili prvenstveno svoju sigurnost, ali i sigurnost ostalih sudionika u prometu.
 
Vozače bicikala
podsjećamo da se ne voze u zabranjenom smjeru, da se pri prelasku pješačkih prijelaza uvjere da li ga mogu prijeći nesmetano u odnosu na vozila koja prometuju i da koriste biciklističke kacige jer je to u interesu njihove vlastite sigurnosti.
 
Vozače osobnih prijevoznih sredstava (električni romobil, električni monocikl, hoverboard, segway i druga slična vozila) podsjećamo da je maksimalna dozvoljena brzina 25 km/h, 14 godina je minimalna dobna granica za upravljanje osobnim prijevoznim sredstvima, a nošenje zaštitne kacige je obavezno. Također, na osobnim prijevoznim sredstvima smije se prevoziti samo jedna osoba, dok je vozačima dozvoljeno imati samo jednu slušalicu u ili na uhu (ne u ili na oba uha!). Obavezno noću, a i danju u slučaju smanjene vidljivosti vozač mora biti označen reflektirajućim odjevnim ili drugim predmetnom, a vozilo mora biti osvijetljeno.
 
Vozači mopeda i motocikala:
 
  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice)
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima
  • provjeriti tlak u gumama
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo
  • ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste)
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga
  • voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika)
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera)
  • ne voziti slalom između vozila
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe, poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.


Pisane vijesti | Promet i vozila