- Objavljeno: 27.04.2017.
„Zdrav za 5“ – provedba komponente 2. „Zaštita okoliša i prirode“
Foto: PU karlovačka
Policijska uprava karlovačka tijekom školske 2016./2017. godinu na području karlovačke županije u osnovnim i srednjim školama provodi preventivni projekt Zdrav za 5.
Svrha ovoga projekta prvenstveno je razvijanje prevencije ovisnosti, te promocija pro-socijalnog, preventivnog i zaštitnog djelovanja uz razvijanje socio-emocionalnih vještina kod djece i mladeži. Također se nastoji podići razina svijesti o vlastitoj ulozi u očuvanju životne, školske i radne okoline, te razina samosvijesti o odgovornosti u očuvanju vlastitog i tuđeg zdravlja i sigurnosti.
Osnovni ciljevi projekta su: aktivno mijenjanje stavova i štetnih životnih navika o ovisnosti, o nužnosti zaštite okoliša i prirode, podizanje razine samosvijesti o odgovornosti u očuvanju vlastitog i tuđeg zdravlja te usvajanje zdravih stilova života.
Preventivni projekt Zdrav za 5 sastoji se od dvije komponente - komponenta 1. Prevencija ovisnosti i komponenta 2. Zaštita okoliša i prirode.
Nakon provedene komponente 1. Prevencija ovisnosti u Osnovnoj školi Banija provedena je i komponenta 2. Zaštita okoliša i prirode. U zajedničkoj suradnji i organizaciji u sklopu 2. komponente 25. i 26. travnja sa učenicima od 6. do 8. razreda provedena je eko-radionica pod nazivom Čist okoliš, zdrava budućnost.
Obzirom, kako su osnovni ciljevi projekta mijenjanje stavova i štetnih životnih navika o ovisnosti i zlouporaba alkohola, te nužnost zaštite okoliša i prirode za učenike Osnovne škole Banija osmišljena je eko-radionica koja obuhvaća sve navedene segmente.
Učenici su na jedan praktičan način na otvorenom prostoru informirani o policijskim poslovima, primjeni policijskih ovlasti te štetnosti i opasnosti od alkohola.
Tijekom čišćenja okoliša škole uz nadzor nastavnog i stručnog osoblja učenici su koristili tzv. pijane naočale koje simuliraju alkoholizirano stanje te su pomoću njih pokušavali uočiti odbačene papiriće i drugo smeće koje se nalazilo na školskom dvorištu i školskom igralištu, podići ih te nakon toga baciti u kantu za smeće.
Provodeći ovu radionicu uočili su da s naočalama koje simuliraju alkoholizirano stanje nije jednostavno uočiti smeće, podići ga, baciti u kantu za smeće te da nije moguće ravno i sigurno hodati ne sudarajući se sa ostalim učenicima.
Također, učenicima je omogućena vožnja na biciklu pomoću naočala, a s ciljem razvijanja svijesti od opasnosti vožnje pod utjecajem opojnih sredstava. Tom prilikom uvjerili su se da ne mogu sigurno upravljati biciklom, zadržati ravnotežu, a neki učenici nisu mogli niti krenuti.
Nadalje, prezentirane su im i policijske ovlasti, tako da su učenici mogli iskusiti kako izgleda kada počinitelji prekršaja budu smješteni u službeni policijski kombi zvan marica prilikom privođenja u policijsku postaju.
Ovom eko-radionicom učenici su kroz vlastiti angažman usvojili znanja o potrebi zaštite okoliša i prirode, upoznali se sa opasnostima alkohola i na praktičan način upoznali primjenu policijskih ovlasti.