- Objavljeno: 17.06.2020.
Stanje sigurnosti u prometu za svibanj 2020. godine
Stanje sigurnosti u prometu na području Policijske uprave karlovačke za svibanj 2020. godine
Foto: IlustracijaNa području Policijske uprave karlovačke tijekom svibnja 2020. godine evidentirana je ukupno 61 prometna nesreća, a u svibnju 2019. godine 65. Najviše prometnih nesreća u svibnju 2020. godine evidentirano je na državnoj cesti DC-1 - 10 prometnih nesreća (u svibnju 2019. godine 10), na autocesti A1 – dvije prometne nesreće (u svibnju 2019. godine šest).
U svibnju 2020. godine evidentirana je jedna prometna nesreća sa smrtno stradalom osobom (u svibnju 2019. godine tri), 20 prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama (u svibnju 2019. godine 23) i 40 prometnih nesreća s materijalnom štetom (u svibnju 2019. godine 39).
U tim prometnim nesrećama, osam osoba je teško ozlijeđeno (u svibnju 2019. godine pet osoba), dok je 16 osoba lako ozlijeđeno (u svibnju 2019. godine 19 osoba).
U prometnim nesrećama tijekom promatranog razdoblja učestvovalo je 137 sudionika, a 23 sudionika uzrokovala su prometne nesreće zbog vožnje pod utjecajem alkohola.
Najčešći uzroci prometnih nesreća u svibnju 2020. godine bile su greške ili propusti vozača i to:
- brzina neprimjerena uvjetima u devet prometnih nesreća
- greške-propusti vozača-nepropisno kretanje kolnikom u šest prometnih nesreća
- ostale greške vozača u osam prometnih nesreća
- nepropisno uključivanje u promet u četiri prometne nesreće
- nepropisna vožnja unazad u pet prometnih nesreća
- nepoštivanje prednosti prolaza u 11 prometnih nesreća
Najčešće vrste prometnih nesreća u svibnju 2020. godine:
- slijetanja vozila s ceste u 14 prometnih nesreća,
- međusobni sudar vozila u pokretu (bočni sudar, vožnja u slijedu) u 16 prometnih nesreća
- udar vozila u parkirano vozilo u 10 prometnih nesreća
- udar vozila u objekt kraj ceste u pet prometnih nesreća
U svibnju 2020. godine tijekom svojih redovnih zadaća policijski službenici ukupno su sankcionirali 3842 prekršaja u prometu bez prometnih nesreća, a najviše su sankcionirani prekršaji vozača počinjeni zbog nepropisne brzine koja je ujedno i najčešći uzrok prometnih nesreća i to 2008 prekršaja ili 52,2% od ukupnog broja sankcioniranih prekršaja.
Nadalje slijede prekršaji:
- nepropisno parkiranje 91 prekršaj ili 2,3%
- nekorištenje sigurnosnog pojasa 581 prekršaj ili 15,1%
- upravljanje vozilom pod utjecajem alkohola 84 prekršaja ili 2,1%
- korištenje mobitela za vrijeme vožnje 214 prekršaja ili 5,5%
- nepoštivanje prometnih znakova i ovlaštenih osoba 204 prekršaja ili 5,3%
- neregistrirano i tehnički nepregledano vozilo 46 prekršaja ili 1,1%
- tehnički neispravno vozilo 75 prekršaja ili 1,9%
- nepropisno skretanje, okretanje i vožnja unazad 21 prekršaj ili 0,5%
- ne ustupanje prednosti pješacima 19 prekršaja ili 0,4%
- vožnja bez položenog vozačkog ispita 16 prekršaja ili 0,4%
Tijekom svibnja 2020. godine Policijska uprava karlovačka nije donijela niti jedno Rješenje o ukidanju vozačke dozvole za vozače koji su sukladno članku 286. Zakona o sigurnosti prometa na cestama prikupili negativne prekršajne bodove.
Preporuke i savjeti vozačima bicikala
Kako bi izbjegli stradavanja i neželjene posljedice uzrokovane prometnim nesrećama vozačima bicikala savjetujemo da:
- ne upravljaju biciklom pod utjecajem alkohola
- ne voze bicikl po pješačkom prijelazu
- ne voze u grupama, u zabranjenom smjeru i kroz pješačke zone
- ne voze tehnički neispravne bicikle (bez kočnica, svjetala, zvonca i sl.)
- ne voze noću bez reflektirajućih prsluka, reflektirajuće odjeće ili oznake
- ne skidaju istovremeno obje ruke s upravljača za vrijeme vožnje
- ne provlače između vozila koja su zaustavljena u kolonama
- ne prolaze kroz raskrižje dok je za njihov smjer uključeno crveno svjetlo na semaforu
Preporuke i savjeti traktoristima
- traktori moraju biti registrirani i imati registrirane propisane uređaje,
- na traktoru se smije prevoziti onoliko osoba koliko ima ugrađenih sjedala, odnosno koliko je upisano u prometnoj dozvoli,
- na traktorskim priključcima zabranjeno je prevoziti osobe,
- priključno vozilo ne smije smanjivati stabilnost vučnog vozila niti otežavati upravljanje vozilom