- Objavljeno: 11.08.2020.
Stanje sigurnosti u prometu za srpanj 2020. godine
Evidentirano je ukupno 75 prometnih nesreća tijekom srpnja
Foto: IlustracijaNa području Policijske uprave karlovačke tijekom srpnja 2020. godine evidentirano je ukupno 75 prometnih nesreća, a u srpnju 2019. godine 86. Najviše prometnih nesreća u srpnju 2020. godine evidentirano je na državnoj cesti DC-1 - 18 prometnih nesreća (u srpnju 2019. godine 19), na autocesti A1 - osam prometnih nesreća (u srpnju 2019. godine 15).
U srpnju 2020. godine evidentirana je jedna prometna nesreća sa smrtno stradalom osobom (u srpnju 2019. godine jedna), 22 prometne nesreće s ozlijeđenim osobama (u srpnju 2019. godine 36) i 52 prometne nesreće s materijalnom štetom (u srpnju 2019. godine 49).
U tim prometnim nesrećama šest osoba je teško ozlijeđeno (u srpnju 2019. godine osam osoba), dok je 18 osoba lako ozlijeđeno (u srpnju 2019. godine 30 osoba).
U prometnim nesrećama tijekom promatranog razdoblja učestvovalo je 218 sudionika, a 28 sudionika uzrokovala su prometne nesreće zbog vožnje pod utjecajem alkohola.
Najčešći uzroci prometnih nesreća u srpnju 2020. godine bile su greške ili propusti vozača i to:
- brzina neprimjerena uvjetima u 17 prometnih nesreća
- vožnja na nedovoljnoj udaljenosti u devet prometnih nesreća
- nepropisno kretanje kolnikom u 15 prometnih nesreća
- nepropisna vožnja unazad u šest prometnih nesreća
- nepoštivanje prednosti prolaza u pet prometnih nesreća.
Najčešće vrste prometnih nesreća u srpnju 2020. godine:
- slijetanja vozila s ceste u 15 prometnih nesreća,
- međusobni sudar vozila u pokretu (iz suprotnih smjerova, bočni sudar, vožnja u slijedu) u 30 prometnih nesreća
- udar vozila u parkirano vozilo u osam prometnih nesreća
- udar vozila u objekt kraj ceste u šest prometnih nesreća
U srpnju 2020. godine tijekom svojih redovnih zadaća policijski službenici ukupno su sankcionirali 5353 prekršaja u prometu bez prometnih nesreća, a najviše su sankcionirani prekršaji vozača počinjeni zbog nepropisne brzine koja je ujedno i najčešći uzrok prometnih nesreća i to 2900 prekršaja ili 54,1% od ukupnog broja sankcioniranih prekršaja.
Nadalje slijede prekršaji:
- nepropisno parkiranje 153 prekršaja ili 2,8%
- nekorištenje sigurnosnog pojasa 621 prekršaj ili 11,6%
- upravljanje vozilom pod utjecajem alkohola 132 prekršaja ili 2,4%
- korištenje mobitela za vrijeme vožnje 200 prekršaja ili 3,7%
- nepoštivanje prometnih znakova i ovlaštenih osoba 360 prekršaja ili 6,7%
- neregistrirano i tehnički nepregledano vozilo 40 prekršaja ili 0,7%
- tehnički neispravno vozilo 60 prekršaja ili 1,1%
- nepropisno skretanje, okretanje i vožnja unazad 20 prekršaja ili 0,3%
- upravljanje vozilom kad je vozačka dozvola oduzeta 25 prekršaja ili 0,4%
- vožnja bez položenog vozačkog ispita 21 prekršaj ili 0,3%
Tijekom srpnja 2020. godine Policijska uprava karlovačka donijela je šest Rješenja o ukidanju vozačke dozvole za vozače koji su sukladno članku 286. Zakona o sigurnosti prometa na cestama prikupili negativne prekršajne bodove.
Savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala:
- prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
- uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
- zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
- provjeriti tlak u gumama,
- upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
- ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
- poštivati dopuštena ograničenja brzine,
- prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
- prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
- voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
- prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera,
- ne voziti slalom između vozila,
- izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
- kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
- predviđati poteze vozača drugih vozila,
- voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe