Prilagodba i trening vožnja policijskih motociklista

  • Slika /PU_KA/PU_info/2019/Trening_voznja_policijskih_motociklista/2.jpg
  • Slika
  • Slika
Foto: PU karlovačka

Dolaskom povoljnijih vremenskih prilika započinje sezona intenzivnije vožnje mopeda i motocikala, odnosno, povećava se broj vozača mopeda i motocikala u prometu.
 
Kako bi se policijski službenici koji službene zadaće obavljaju na policijskim motociklima pravovremeno pripremili za nadolazeću sezonu 13. i 14. ožujka za njih je organiziran i proveden trening sigurne vožnje.
 
Na pripremljenom poligonu na ŠRC Korana u Karlovcu policijski službenici su uz nazočnost instruktora policijske vožnje s Policijske akademije odradili trening vožnju. Na taj način pripremili su se za nadolazeću sezonu s ciljem sigurnijeg kretanja u prometu, a sve kako bi na siguran način mogli preventivno i represivno djelovati prema svim sudionicima u prometu. 
 
VOZAČE MOPEDA I MOTOCIKALA PODSJEĆAMO:

Posljedice prometnih nesreća u kojima sudjeluju vozači mopeda i motocikala znaju biti vrlo teške i u dosta slučajeva završavaju sa smrtnim posljedicama. Iako ovu skupinu sudionika u prometu kontinuirano tijekom godine podsjećamo na uvjete za sigurno sudjelovanje u prometu, u cilju njihovog sigurnog sudjelovanja u prometu i smanjenja stradavanja, posebice tijekom turističke sezone kada je i povećan broj motociklista na našim prometnicama, savjetujemo im slijedeće: 

I. da provjere tehničku ispravnost uređaja na mopedima i motociklima, a to su:
  • uređaji za upravljanje vozilom
  • uređaji za zaustavljanje koji na motornim vozilima moraju biti ugrađeni i izvedeni tako da vozač može vozilo na siguran, brz i učinkovit način zaustaviti, bez obzira na stupanj opterećenja vozila i nagib ceste po kojoj se vozilo kreće te osigurati vozilo u nepokretnom položaju na cesti s nagibom; pod kočnim sustavom podrazumijeva se: radna kočnica i pomoćna kočnica
  • uređaji za osvjetljenje ceste i za davanje svjetlosnih znakova (svijetla)
  • uređaji za davanje zvučnih znakova
  • kontrolni uređaji te uređaji za davanje znakova (brzinomjer s putomjerom i svjetiljkom za osvjetljavanje)

II. da prije vožnje mopedom ili motociklom:
  • očiste vizir, stave zaštitnu kacigu na glavu i pravilno je zategnu
  • provjere tlak u gumama
  • upale dnevno ili kratko svjetlo
  • koriste zaštitnu opremu kako bi sačuvali zdravlje (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice), prilagode brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste)
  • ne upravljaju vozilom ako su umorni ili pod utjecajem alkohola ili droga
  • ne prerađuju uređaje za ispuh (auspuhe) na način da stvaraju preveliku buku u vožnji (osobito noću)
  • ako voze u skupini, da voze jedan iza drugoga
  • da se prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknu od središnje crte inače će im se glava nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera
  • da se u vožnji pridržavaju dozvoljene brzine kretanja, da ne voze slalom između vozila; mopedi i motocikli su uski zbog čega ih pri većim brzinama drugi sudionici u prometu teže predvide
  • da kontroliraju svoje ponašanje i strast za vožnju, te ne ispituju i ne dokazuju mogućnosti svog mopeda ili motocikla
  • da brzinske mogućnosti svojih vozila testiraju na ovlaštenim poligonima, a ne na cestama. 


Stranica