- Objavljeno: 30.05.2016.
Motociklisti u prometu – oprezno
Posljedice prometnih nesreća u kojima sudjeluju vozači mopeda i motocikala znaju biti vrlo teške i u dosta slučajeva završavaju sa smrtnim posljedicama. Iako ovu skupinu sudionika u prometu kontinuirano tijekom godine podsjećamo na uvjete za sigurno sudjelovanje u prometu, u cilju njihovog sigurnog sudjelovanja u prometu i smanjenja stradavanja, posebice tijekom turističke sezone kada je i povećan broj motociklista na našim prometnicama, savjetujemo im slijedeće: I. da provjere tehničku ispravnost uređaja na mopedima i motociklima, a to su: uređaji za upravljanje vozilom uređaji za zaustavljanje koji na motornim vozilima moraju biti ugrađeni i izvedeni tako da vozač može vozilo na siguran, brz i učinkovit način zaustaviti, bez obzira na stupanj opterećenja vozila i nagib ceste po kojoj se vozilo kreće te osigurati vozilo u nepokretnom položaju na cesti s nagibom; pod kočnim sustavom podrazumijeva se: radna kočnica i pomoćna kočnica uređaji za osvjetljenje ceste i za davanje svjetlosnih znakova (svijetla) uređaji za davanje zvučnih znakova kontrolni uređaji te uređaji za davanje znakova (brzinomjer s putomjerom i svjetiljkom za osvjetljavanje); II. da prije vožnje mopedom ili motociklom: očiste vizir, stave zaštitnu kacigu na glavu i pravilno je zategnu provjere tlak u gumama upale dnevno ili kratko svjetlo koriste zaštitnu opremu kako bi sačuvali zdravlje (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice), prilagode brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste) ne upravljaju vozilom ako su umorni ili pod utjecajem alkohola ili droga ne prerađuju uređaje za ispuh (auspuhe) na način da stvaraju preveliku buku u vožnji (osobito noću) ako voze u skupini, da voze jedan iza drugoga da se prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknu od središnje crte inače će im se glava nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera da se u vožnji pridržavaju dozvoljene brzine kretanja, da ne voze slalom između vozila; mopedi i motocikli su uski zbog čega ih pri većim brzinama drugi sudionici u prometu teže predvide da kontroliraju svoje ponašanje i strast za vožnju, te ne ispituju i ne dokazuju mogućnosti svog mopeda ili motocikla da brzinske mogućnosti svojih vozila testiraju na ovlaštenim poligonima, a ne na cestama. Ujedno, ostalim vozačima motornih vozila savjetovali bi da uvijek budu svjesni i predvide prisutnost mopeda i motocikala na cesti, kao i da budu spremni na njihovu iznenadnu pojavu u blizini, naročito kada voze brzo, slalom između vozila, pretječu na nelogičnim i nedozvoljenim mjestima ili kada voze neposredno iza ili uz vozilo. Vjerujemo da će vozači uvažiti ove naše savjete u cilju vlastite sigurnosti, ali i sigurnosti svih ostalih sudionika u prometu, kako bi bilo što manje tragičnih događaja i kako bi se razina sigurnosti u cestovnom prometu podigla na još višu razinu.
Foto: ilustracija
Posljedice prometnih nesreća u kojima sudjeluju vozači mopeda i motocikala znaju biti vrlo teške i u dosta slučajeva završavaju sa smrtnim posljedicama. Iako ovu skupinu sudionika u prometu kontinuirano tijekom godine podsjećamo na uvjete za sigurno sudjelovanje u prometu, u cilju njihovog sigurnog sudjelovanja u prometu i smanjenja stradavanja, posebice tijekom turističke sezone kada je i povećan broj motociklista na našim prometnicama, savjetujemo im slijedeće:
I. da provjere tehničku ispravnost uređaja na mopedima i motociklima, a to su:
- uređaji za upravljanje vozilom
- uređaji za zaustavljanje koji na motornim vozilima moraju biti ugrađeni i izvedeni tako da vozač može vozilo na siguran, brz i učinkovit način zaustaviti, bez obzira na stupanj opterećenja vozila i nagib ceste po kojoj se vozilo kreće te osigurati vozilo u nepokretnom položaju na cesti s nagibom; pod kočnim sustavom podrazumijeva se: radna kočnica i pomoćna kočnica
- uređaji za osvjetljenje ceste i za davanje svjetlosnih znakova (svijetla)
- uređaji za davanje zvučnih znakova
-
kontrolni uređaji te uređaji za davanje znakova (brzinomjer s putomjerom i svjetiljkom za osvjetljavanje);
II. da prije vožnje mopedom ili motociklom:
- očiste vizir, stave zaštitnu kacigu na glavu i pravilno je zategnu
- provjere tlak u gumama
- upale dnevno ili kratko svjetlo
- koriste zaštitnu opremu kako bi sačuvali zdravlje (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice), prilagode brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste)
- ne upravljaju vozilom ako su umorni ili pod utjecajem alkohola ili droga
- ne prerađuju uređaje za ispuh (auspuhe) na način da stvaraju preveliku buku u vožnji (osobito noću)
- ako voze u skupini, da voze jedan iza drugoga
- da se prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknu od središnje crte inače će im se glava nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera
- da se u vožnji pridržavaju dozvoljene brzine kretanja, da ne voze slalom između vozila; mopedi i motocikli su uski zbog čega ih pri većim brzinama drugi sudionici u prometu teže predvide
- da kontroliraju svoje ponašanje i strast za vožnju, te ne ispituju i ne dokazuju mogućnosti svog mopeda ili motocikla
-
da brzinske mogućnosti svojih vozila testiraju na ovlaštenim poligonima, a ne na cestama.
Ujedno, ostalim vozačima motornih vozila savjetovali bi da uvijek budu svjesni i predvide prisutnost mopeda i motocikala na cesti, kao i da budu spremni na njihovu iznenadnu pojavu u blizini, naročito kada voze brzo, slalom između vozila, pretječu na nelogičnim i nedozvoljenim mjestima ili kada voze neposredno iza ili uz vozilo.
Vjerujemo da će vozači uvažiti ove naše savjete u cilju vlastite sigurnosti, ali i sigurnosti svih ostalih sudionika u prometu, kako bi bilo što manje tragičnih događaja i kako bi se razina sigurnosti u cestovnom prometu podigla na još višu razinu.