Motociklisti i mopedisti u prometu – oprezno

Slika /PU_KA/Slike/Nove_fotografije_za_novi_web/motociklist_promet.jpg

Budite savjesni i odgovorni sudionici u prometu te brinite o sigurnosti drugih

Foto: ilustracija

Dolaskom ljepšeg vremena na naše prometnice sve više izlaze motociklisti i mopedisti. Skrećemo pozornost kako posljedice prometnih nesreća u kojima sudjeluju vozači mopeda i motocikala znaju biti vrlo teške i u dosta slučajeva završavaju sa smrtnim posljedicama.

Na području Policijske uprave karlovačke tijekom 2022. godine u prometnim nesrećama smrtno je stradao jedan motociklist, a ozlijeđeno je 16 vozača mopeda i 46 vozača motocikala.

Kako se u narednom periodu očekuje povećan broj motociklista i mopedista na prometnicama, a u cilju njihovog sigurnog sudjelovanja u prometu i smanjenja stradavanja podsjećamo ih na uvjete za sigurno sudjelovanje u prometu te savjetujemo da:
 
I. da provjere tehničku ispravnost uređaja na mopedima i motociklima, a to su:
 
  • uređaji za upravljanje vozilom
  • uređaji za zaustavljanje koji na motornim vozilima moraju biti ugrađeni i izvedeni tako da vozač može vozilo na siguran, brz i učinkovit način zaustaviti, bez obzira na stupanj opterećenja vozila i nagib ceste po kojoj se vozilo kreće te osigurati vozilo u nepokretnom položaju na cesti s nagibom. Pod kočnim sustavom podrazumijeva se: radna kočnica i pomoćna kočnica
  • uređaji za osvjetljenje ceste i za davanje svjetlosnih znakova (svijetla)
  • uređaji za davanje zvučnih znakova
  • kontrolni uređaji te uređaji za davanje znakova (brzinomjer s putomjerom i svjetiljkom za osvjetljavanje)


II. da prije vožnje mopedom ili motociklom:
 
  • očiste vizir, stave zaštitnu kacigu na glavu i pravilno je zategnu
  • provjere tlak u gumama
  • upale dnevno ili kratko svjetlo
  • koriste zaštitnu opremu kako bi sačuvali zdravlje (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice), prilagode brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste)
  • ne upravljaju vozilom ako su umorni ili pod utjecajem alkohola ili droga
  • ne prerađuju uređaje za ispuh (auspuhe) na način da stvaraju preveliku buku u vožnji (osobito noću)
  • ako voze u skupini, da voze jedan iza drugoga
  • da se prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknu od središnje crte inače će im se glava nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera
  • da se u vožnji pridržavaju dozvoljene brzine kretanja, da ne voze slalom između vozila. Mopedi i motocikli su uski zbog čega ih pri većim brzinama drugi sudionici u prometu teže predvide
  • da kontroliraju svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispituju i ne dokazuju mogućnosti svog mopeda ili motocikla
  • da brzinske mogućnosti svojih vozila testiraju na ovlaštenim poligonima, a ne na cestama. 

Ujedno, ostalim vozačima motornih vozila savjetovali bi da uvijek budu svjesni i predvide prisutnost mopeda i motocikala na cesti, kao i da budu spremni na njihovu iznenadnu pojavu u blizini, naročito kada voze brzo, slalom između vozila, pretječu na nelogičnim i nedozvoljenim mjestima ili kada voze neposredno iza ili uz vozilo.

Vjerujemo da će vozači uvažiti ove naše savjete u cilju vlastite sigurnosti, ali i sigurnosti svih ostalih sudionika u prometu, kako bi bilo što manje tragičnih događaja i kako bi se razina sigurnosti u cestovnom prometu podigla na još višu razinu.

Pisane vijesti | Promet i vozila