- Objavljeno: 28.10.2019.
Edukacija u cilju zaštite i prevencije osoba treće životne dobi
Edukacijom se nastoji senzibilizirati djelatnike Crvenog križa i njihove korisnike te ukazati kako problem kriminala nije isključivo policijski problem, već i problem šire zajednice
Foto: PU karlovačkaPolicijska uprava karlovačka u suradnji s Gradskim društvom Crvenog križa Slunj na području Slunja provela je danas 28. listopada preventivnu aktivnost Zlatna jesen .
U prostorijama rekreativnog kutka za starije osobe Crvenog križa Slunj, a u sklopu preventivne aktivnosti Zlatna jesen održana je edukacija na temu Sigurnost osoba treće životne dobi .
Policijska službenica za prevenciju educirala je djelatnike Crvenog križa koji su na terenu, odnosno djelatnici koji obilaze i brinu o korisnicima usluga Crvenog križa. Cilj je upoznavanja djelatnika o načinima počinjenja kaznenih djela prema osobama treće životne dobi, vrstama prijevara i krađa te savjetima kako da se sami zaštite, kako reagirati u nepoznatim situacijama, a sve kako bi oni dalje svoja saznanja o ovoj temi prenijeli svojim korisnicima.
Kroz edukaciju su dani primjeri kao što su:
Prodaja masažera i drugih proizvoda :
- nepoznata osoba se predstavlja kao akviziter (ovlašteni prodavač) masažera neke tvrtke i prodaje uglavnom osobama starije životne dobi masažere za koje se naknadno utvrdi da je njihova vrijednosti znatno manja od one koju ste platili.
- osoba se predstavlja kao djelatnica Centra za socijalnu skrb i nudi da će vam za određenu naknadu povećati mirovinu za određeni iznos;
- osoba se telefonski predstavlja kao djelatnik Mirovinskog osiguranja te vam kaže da ste vi ili vaš suprug/a dobili zaostatke mirovine na koje ste dužni platiti porez, a naknadno dolazi nepoznata osoba kojoj isplaćujete „porez“;
- nikada svoj OIB ne dajte putem telefona nepoznatim osobama, ne potpisujte nikakve dokumente na kućnom pragu;
- ako se pred kućnim vratima pojave službene osobe, zatražite da se identificiraju službenim dokumentima, a ako i dalje sumnjate, sami potraže telefonski broj službe za koju dotična osoba radi te telefonskim pozivom provjerite istinitost informacije.
Kroz ovu edukaciju nastoji se senzibilizirati djelatnike Crvenog križa i njihove korisnike te ukazati kako problem kriminala nije isključivo policijski problem, već i problem šire zajednice.