Na području Policijske uprave karlovačke tijekom lipnja 2019. godine
evidentirano je ukupno 97 prometnih nesreća, a u lipnju 2018. godine 110. Najviše prometnih nesreća u svibnju 2019. godine evidentirano je na državnoj cesti D-1, 17 prometnih nesreća (u lipnju 2018. 15), na autocesti A-1 deset prometnih nesreća (u lipnju 2018. 17) te na državnoj cesti D-6, tri prometne nesreće (u lipnju 2018. godine pet).
U lipnju 2019. godine evidentirane su
dvije prometne nesreće sa smrtno stradalom osobom, dok u lipnju 2018. godine nije evidentirana niti jedna prometna nesreća sa smrtno stradalom osobom.
Ujedno, evidentirano je
35 prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama (u lipnju 2018. godine 43) i 60 prometnih nesreća s materijalnom štetom (u lipnju 2018. godine 67).
U tim prometnim nesrećama
deset osoba je teško ozlijeđeno (u lipnju 2018. godine 11 osoba), dok je
36 osoba lako ozlijeđeno (u lipnju 2018. godine 47 osoba).
U prometnim nesrećama tijekom promatranog razdoblja učestvovala su 132 sudionika, a 16 sudionika uzrokovalo je prometne nesreće zbog vožnje pod utjecajem alkohola.
Najčešći uzroci prometnih nesreća u lipnju 2019. godine bile su greške ili propusti vozača i to:
- brzina neprimjerena uvjetima u 18 prometnih nesreća
- nepropisno kretanje kolnikom u 17 prometnih nesreća
- nepoštivanje prednosti prolaska u 12 prometnih nesreća
- vožnja na nedovoljnoj udaljenosti u 12 prometnih nesreća
- nepropisna vožnja u nazad u šest prometnih nesreća
- nepropisno uključivanje u promet u pet prometnih nesreća
Najčešće vrste prometnih nesreća u lipnju 2019. godine:
- sudar vozila u pokretu (vožnja u slijedu) u 23 prometne nesreće
- sudar vozila u pokretu (iz suprotnih smjerova) u 19 prometnih nesreća
- slijetanja vozila s ceste u 18 prometnih nesreća
- sudar vozila u pokretu (bočni sudar) u 14 prometnih nesreća
- udar vozila u parkirano vozilo u devet prometnih nesreća
- nalet vozila na biciklistu u dvije prometne nesreće
U lipnju 2019. godine tijekom svojih redovnih zadaća policijski službenici ukupno su sankcionirali 3.082 prekršaja u prometu bez prometnih nesreća, a najviše su sankcionirani prekršaji vozača počinjeni zbog nepropisne brzine koja je ujedno i najčešći uzrok prometnih nesreća i to 1.162 prekršaja ili 37,70% od ukupnog broja sankcioniranih prekršaja.
Nadalje slijede prekršaji:
- nekorištenje sigurnosnog pojasa 524 prekršaja ili 17%
- nepoštivanje prometnih znakova i ovlaštenih osoba 295 prekršaja ili 9,6%
- korištenje mobitela za vrijeme vožnje 212 prekršaja ili 6,9%
- nepropisno zaustavljanje i parkiranje 149 prekršaja ili 4,8%
- upravljanje vozilom pod utjecajem alkohola 135 prekršaja ili 4,4%
- tehnički neispravno vozilo 43 prekršaja ili 1,4%
- nepropisno skretanje, okretanje i vožnja unazad 31 prekršaj ili 1%
- neregistrirano i tehnički nepregledano vozilo 27 prekršaja ili 0,9%
- vožnja bez položenog ispita 23 prekršaja ili 0,7%
- upravljanje vozilom kad je vozačka dozvola oduzeta 18 prekršaja ili 0,6%
Preporuke i savjeti vozačima mopeda i motocikala
Dolaskom ljepšeg vremena na našim prometnicama učestalije je sudjelovanje u prometu mopeda, motocikla i traktora. Kako bi izbjegli stradavanja i neželjene posljedice uzrokovane prometnim nesrećama vozačima mopeda i motocikala savjetujemo sljedeće:
- prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
- uz zaštitnu kacigu koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice, reflektirajući prsluci),
- provjeriti tlak u gumama, upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
- poštivati dopušteno ograničenje brzine,
- prilikom vožnje u skupini voziti u slijedu jedan iza drugoga,
- izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja ili slično, posebice u zavojima,
- ne voziti slalom između vozila.
Preporuke i savjeti vozačima bicikala
Kako bi izbjegli stradavanja i neželjene posljedice uzrokovane prometnim nesrećama vozačima bicikala savjetujemo da:
- ne upravljaju biciklom pod utjecajem alkohola
- ne voze bicikl po pješačkom prijelazu
- ne voze u grupama, u zabranjenom smjeru i kroz pješačke zone
- ne voze tehnički neispravne bicikle (bez kočnica, svjetala, zvonca i sl.)
- ne voze noću bez reflektirajućih prsluka, reflektirajuće odjeće ili oznake
- ne skidaju istovremeno obje ruke s upravljača za vrijeme vožnje
- ne provlače između vozila koja su zaustavljena u kolonama
- ne prolaze kroz raskrižje dok je za njihov smjer uključeno crveno svjetlo na semaforu
Preporuke pješacima
- pješak, koji se kreće kolnikom, dužan je noću, a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, biti označen nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
- pješak se ne smije kretati ni zadržavati na kolniku. Na kolniku je zabranjeno igranje, vožnja dječjim biciklom, romobilom i koturaljkama i dr.
- pješak se mora kretati nogostupom ili drugom površinom određenom za kretanje pješaka, odnosno površinom pokraj kolnika prikladnom za kretanje pješaka,
- pješak koji se kreće kolnikom na javnoj cesti izvan naselja dužan je kretati se uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja,
- pješak koji gura ručna kolica, bicikl, moped ili motocikl, osobe koje se kreću pomoću prijevoznih sredstava na osobni ili motorni pogon za osobe s invaliditetom ili starije osobe, ako se pri tom ne kreću brzinom većom od brzine čovječjeg hoda te organizirana kolona pješaka moraju se kretati uz desni rub kolnika u smjeru kretanja,
- pješak je dužan preko kolnika i biciklističke staze ili trake prelaziti pažljivo i najkraćim putem, nakon što se prije stupanja na kolnik uvjeri da to može učiniti na siguran način,
- na cesti koja ima obilježene pješačke prijelaze ili posebno izgrađene prijelaze, odnosno prolaze za pješake, pješak je dužan pri prelaženju ceste kretati se tim prijelazima, odnosno prolazima ako oni nisu od njega udaljeni više od 50 m u naselju, odnosno 100 m izvan naselja.
Vijesti u brojkama |
Statistike |
Promet i vozila