Stanje sigurnosti u prometu za ožujak 2025. godine

Najviše su sankcionirani prekršaji vozača počinjeni zbog nepropisne brzine koja je ujedno i najčešći uzrok prometnih nesreća i to 950 prekršaja ili 24,4% 

Foto: ilustracija
 

Na području Policijske uprave karlovačke tijekom ožujka 2025. godine evidentirano je 65 prometnih nesreća (u ožujku 2024. godine 73). Najviše prometnih nesreća u ožujku 2025. godine evidentirano je na državnoj cesti DC-1 - 12 prometnih nesreća (u ožujku 2024. godine 11), a na autocesti A1 evidentirano je šest prometnih nesreća (u ožujku 2024. godine devet).
 
U ožujku 2025. kao ni u ožujku 2024. godine nismo evidentirali prometne nesreće sa smrtno stradalom osobom. Evidentirana je 21 prometna nesreća s ozlijeđenim osobama (u ožujku 2024. godine 23) i 52 prometne nesreće s materijalnom štetom (u ožujku 2024. godine 42).

U tim prometnim nesrećama dvije osobe su teško ozlijeđene (u ožujku 2024. godine četiri osobe), dok su 34 osobe lako ozlijeđene (u ožujku 2024. godine 24).

U prometnim nesrećama tijekom promatranog razdoblja učestvovalo je 168 sudionika, a osam sudionika uzrokovalo je prometne nesreće zbog vožnje pod utjecajem alkohola.

Najčešći uzroci prometnih nesreća u ožujku 2025. godine bile su greške ili propusti vozača i to:
 
  • brzina neprimjerena uvjetima u 16 prometnih nesreća
  • nepoštivanje prednosti prolaza u 7 prometnih nesreća
  • nepropisno uključivanje u promet u 7 prometnih nesreća
  • nepropisno kretanje kolnikom u 9 prometnih nesreća
  • nepropisna vožnja unazad u 6 prometnih nesreća
 
Najčešće vrste prometnih nesreća u ožujku 2025. godine: 
 
  • međusobni sudar vozila u pokretu (iz suprotnih smjerova, bočni sudar, vožnja u slijedu) u 30 prometnih nesreća
  • slijetanja vozila s ceste u 15 prometnih nesreća
  • udar vozila u parkirano vozilo u 11 prometnih nesreća
 
U ožujku 2025. godine tijekom svojih redovnih zadaća policijski službenici ukupno su sankcionirali 3899 prekršaja u prometu bez prometnih nesreća, a najviše su sankcionirani prekršaji vozača počinjeni zbog nepropisne brzine koja je ujedno i najčešći uzrok prometnih nesreća i to 950 prekršaja ili 24,4% od ukupnog broja sankcioniranih prekršaja.
 
Nadalje slijede prekršaji:
 
  • nekorištenje sigurnosnog pojasa 510 prekršaja ili 13,1 %
  • upravljanje vozilom pod utjecajem alkohola 144 prekršaja ili 3,7%
  • korištenje mobitela za vrijeme vožnje 248 prekršaja ili 6,4%
  • nepoštivanje prometnih znakova i ovlaštenih osoba 191 prekršaj ili 4,9%
  • vožnja bez svjetala na vozilu 125 prekršaja ili 3,2%
  • nepropisno parkiranje 230 prekršaja ili 5,9%
  • neregistrirano i tehnički nepregledano vozilo 50 prekršaja ili 1,3%
  • tehnički neispravno vozilo 206 prekršaja ili 5,3%
  • vožnja bez položenog ispita 19 prekršaja ili 0,5%
  • upravljanje vozilom kad je vozačka dozvola oduzeta 15 prekršaja ili 0,4%
 
Tijekom ožujka 2025. godine Policijska uprava karlovačka donijela je 18 Rješenja o ukidanju vozačke dozvole za vozače koji su sukladno članku 286. Zakona o sigurnosti prometa na cestama prikupili negativne prekršajne bodove (tijekom ožujka 2024. godine 11).
 
Preporuke i savjeti
 
Ovom prilikom podsjećamo ove kategorije sudionika u prometu da se pridržavaju zakonskih propisa kojima je regulirano njihovo ponašanje prilikom sudjelovanja u prometu, a u cilju njihove osobne sigurnosti i sigurnosti drugih sudionika.

Pješake, posebno one starije životne dobi i djecu, podsjećamo da cestu obavezno prelaze na obilježenim pješačkim prijelazima, da koriste pješačke pothodnike, da ne prelaze cestu na znak crvenog svjetla za pješake na uređaju za upravljanje prometom prometnim svjetlima te da ne istrčavaju na cestu kako time ne bi ugrozili prvenstveno svoju sigurnost, ali i sigurnost ostalih sudionika u prometu.
 
Vozače bicikala podsjećamo da se ne voze u zabranjenom smjeru, da se pri prelasku pješačkih prijelaza uvjere da li ga mogu prijeći nesmetano u odnosu na vozila koja prometuju i da koriste biciklističke kacige jer je to u interesu njihove vlastite sigurnosti.
 
Vozače osobnih prijevoznih sredstava (električni romobil, električni monocikl, hoverboard, segway i druga slična vozila) podsjećamo da je maksimalna dozvoljena brzina 25 km/h, 14 godina je minimalna dobna granica za upravljanje osobnim prijevoznim sredstvima, a nošenje zaštitne kacige je obavezno. Također, na osobnim prijevoznim sredstvima smije se prevoziti samo jedna osoba, dok je vozačima dozvoljeno imati samo jednu slušalicu u ili na uhu (ne u ili na oba uha!). Obavezno noću, a i danju u slučaju smanjene vidljivosti vozač mora biti označen reflektirajućim odjevnim ili drugim predmetnom, a vozilo mora biti osvijetljeno.
 
Vozači mopeda i motocikala: 
 
  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice)
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima
  • provjeriti tlak u gumama
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo
  • ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste)
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga
  • voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika)
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera)
  • ne voziti slalom između vozila
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe, poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.
 

Priopćenja | Promet i vozila