Rezultati pojačanog nadzora prometa na prekršaje vozača mopeda i motocikala

Pozivamo i upozoravamo vozače da poštuju odredbe Zakona o sigurnosti prometa na cestama jer tako značajno doprinose, kako osobnoj, tako i sigurnosti drugih sudionika u prometu

Foto: ilustracija
 
Policijski službenici su jučer, 11. rujna, na području Policijske uprave karlovačke proveli pojačani nadzor u prometu usmjeren na prekršaje vozača mopeda i motocikala.
 
Tom prilikom utvrđeno je 11 ciljanih prekršaja koji se odnosi na prekršaje vozača motocikala i mopeda te 42 prekršaja vozača osobnih vozila od čega su 52 prekršaja bila iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama, a jedan prekršaj iz Zakona o osobnoj iskaznici.
 
Kontrolirano je ukupno 14 motocikala i tri mopeda kojom prilikom su utvrđena tri prekršaja upravljanja bez odgovarajuće kategorije, tri prekršaja tehničke neispravnosti, dva prekršaja homologacije (ugradnja neatestiranih dijelova), jedan prekršaj neposjedovanja prometne dozvole kod sebe te dva prekršaja vlasnika motocikala koji su iste dali na upravljanje osobama bez odgovarajuće kategorije.
 
Od kontroliranih 69 vozača osobnih vozila nije bilo zatečenih vozača pod utjecajem alkohola. Utvrđeno je 16 prekršaja upravljanja nepropisne brzine kretanja vozila, 15 prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa, tri prekršaja nepropisne uporabe mobitela, jedan prekršaj tehničke neispravnosti  te sedam ostalih prekršaja.

Kako bi bilo što manje tragičnih događaja i kako bi se razina sigurnosti u cestovnom prometu podigla na još višu razinu, pozivamo sve vozače i putnike u cestovnom prometu da se pridržavaju zakonskih odredbi, a vozačima mopeda i motocikala savjetujemo slijedeće:

I. da provjere tehničku ispravnost uređaja na mopedima i motociklima, a to su:
  • uređaji za upravljanje vozilom
  • uređaji za zaustavljanje koji na motornim vozilima moraju biti ugrađeni i izvedeni tako da vozač može vozilo na siguran, brz i učinkovit način zaustaviti, bez obzira na stupanj opterećenja vozila i nagib ceste po kojoj se vozilo kreće te osigurati vozilo u nepokretnom položaju na cesti s nagibom; pod kočnim sustavom podrazumijeva se: radna kočnica i pomoćna kočnica
  • uređaji za osvjetljenje ceste i za davanje svjetlosnih znakova (svijetla)
  • uređaji za davanje zvučnih znakova
  • kontrolni uređaji te uređaji za davanje znakova (brzinomjer s putomjerom i svjetiljkom za osvjetljavanje);
     
II. da prije vožnje mopedom ili motociklom:
  • očiste vizir, stave zaštitnu kacigu na glavu i pravilno je zategnu
  • provjere tlak u gumama
  • upale dnevno ili kratko svjetlo
  • koriste zaštitnu opremu kako bi sačuvali zdravlje (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice), prilagode brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste)
  • ne upravljaju vozilom ako su umorni ili pod utjecajem alkohola ili droga
  • ne prerađuju uređaje za ispuh (auspuhe) na način da stvaraju preveliku buku u vožnji (osobito noću)
  • ako voze u skupini, da voze jedan iza drugoga
  • da se prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknu od središnje crte inače će im se glava nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera
  • da se u vožnji pridržavaju dozvoljene brzine kretanja, da ne voze slalom između vozila; mopedi i motocikli su uski zbog čega ih pri većim brzinama drugi sudionici u prometu teže predvide
  • da kontroliraju svoje ponašanje i strast za vožnju, te ne ispituju i ne dokazuju mogućnosti svog mopeda ili motocikla
  • da brzinske mogućnosti svojih vozila testiraju na ovlaštenim poligonima, a ne na cestama. 


Priopćenja | Promet i vozila