Stanje sigurnosti u prometu za travanj 2024. godine

Najviše su sankcionirani prekršaji vozača počinjeni zbog nepropisne brzine koja je ujedno i najčešći uzrok prometnih nesreća

Foto: ilustracija

Na području Policijske uprave karlovačke tijekom travnja 2024. godine evidentirane su 73 prometne nesreće (u travnju 2023. godine 55). Najviše prometnih nesreća u travnju 2024. godine evidentirano je na državnoj cesti DC-1 - 12 prometnih nesreća (u travnju 2023. godine 14), a na autocesti A1 evidentirana su četiri prometne nesreće (u travnju 2023. godine osam).
 
U travnju 2024. godine evidentirali smo jednu prometnu nesreću sa smrtno stradalom osobom (u travnju 2023. godine niti jednu). Evidentirana je 21 prometna nesreća s ozlijeđenim osobama (u travnju 2023. godine 11) i 51 prometna nesreća s materijalnom štetom (u travnju 2023. godine 44).

U tim prometnim nesrećama sedam osoba je teško ozlijeđeno (u travnju 2023. godine jedna osoba), dok je 28 osoba lako ozlijeđeno (u travnju 2023. godine 14).

U prometnim nesrećama tijekom promatranog razdoblja učestvovala su 162 sudionika, a 10 sudionika uzrokovalo je prometne nesreće zbog vožnje pod utjecajem alkohola.

Najčešći uzroci prometnih nesreća u travnju 2024. godine bile su greške ili propusti vozača i to:
 
  • brzina neprimjerena uvjetima u 11 prometnih nesreća
  • nepoštivanje prednosti prolaza u 10 prometnih nesreća
  • nepropisno kretanje kolnikom u 11 prometnih nesreća
  • nepropisna vožnja unazad u 12 prometnih nesreća
  • vožnja na nedovoljnoj udaljenosti u šest prometnih nesreća
 
Najčešće vrste prometnih nesreća u travnju 2024. godine: 
 
  • međusobni sudar vozila u pokretu (iz suprotnih smjerova, bočni sudar) u 17 prometnih nesreća
  • slijetanja vozila s ceste u 12 prometnih nesreća
  • udar vozila u parkirano vozilo u 15 prometnih nesreća
  • udar vozila u objekt na cesti u pet prometnih nesreća
 
U travnju 2024. godine tijekom svojih redovnih zadaća policijski službenici ukupno su sankcionirali 3259 prekršaja u prometu bez prometnih nesreća, a najviše su sankcionirani prekršaji vozača počinjeni zbog nepropisne brzine koja je ujedno i najčešći uzrok prometnih nesreća i to 1407 prekršaja ili 43,2% od ukupnog broja sankcioniranih prekršaja.
 
Nadalje slijede prekršaji:
 
  • nekorištenje sigurnosnog pojasa 358 prekršaja ili 11 %
  • upravljanje vozilom pod utjecajem alkohola 85 prekršaja ili 2,6%
  • korištenje mobitela za vrijeme vožnje 110 prekršaja ili 3,4%
  • nepoštivanje prometnih znakova i ovlaštenih osoba 145 prekršaja ili 4,4%
  • nepropisno parkiranje 119 prekršaja ili 3,7%
  • neregistrirano i tehnički nepregledano vozilo 26 prekršaja ili 0,8%
  • tehnički neispravno vozilo 119 prekršaja ili 3,7%
  • upravljanje vozilom kad je vozačka dozvola oduzeta 21 prekršaja ili 0,6%
  • vožnja bez položenog ispita 12 prekršaja ili 0,4%
 
Tijekom travanj 2024. godine Policijska uprava karlovačka donijela je devet Rješenja o ukidanju vozačke dozvole za vozače koji su sukladno članku 286. Zakona o sigurnosti prometa na cestama prikupili negativne prekršajne bodove (travanj 2023. godine osam).
 
Preporuke i savjeti
 
Ovom prilikom podsjećamo ove kategorije sudionika u prometu da se pridržavaju zakonskih propisa kojima je regulirano njihovo ponašanje prilikom sudjelovanja u prometu, a u cilju njihove osobne sigurnosti i sigurnosti drugih sudionika.

Pješake, posebno one starije životne dobi i djecu, podsjećamo da cestu obavezno prelaze na obilježenim pješačkim prijelazima, da koriste pješačke pothodnike, da ne prelaze cestu na znak crvenog svjetla za pješake na uređaju za upravljanje prometom prometnim svjetlima te da ne istrčavaju na cestu kako time ne bi ugrozili prvenstveno svoju sigurnost, ali i sigurnost ostalih sudionika u prometu.
 
Vozače bicikala podsjećamo da se ne voze u zabranjenom smjeru, da se pri prelasku pješačkih prijelaza uvjere da li ga mogu prijeći nesmetano u odnosu na vozila koja prometuju i da koriste biciklističke kacige jer je to u interesu njihove vlastite sigurnosti.
 
Vozače osobnih prijevoznih sredstava (električni romobil, električni monocikl, hoverboard, segway i druga slična vozila) podsjećamo da je maksimalna dozvoljena brzina 25 km/h, 14 godina je minimalna dobna granica za upravljanje osobnim prijevoznim sredstvima, a nošenje zaštitne kacige je obavezno. Također, na osobnim prijevoznim sredstvima smije se prevoziti samo jedna osoba, dok je vozačima dozvoljeno imati samo jednu slušalicu u ili na uhu (ne u ili na oba uha!). Obavezno noću, a i danju u slučaju smanjene vidljivosti vozač mora biti označen reflektirajućim odjevnim ili drugim predmetnom, a vozilo mora biti osvijetljeno.
 
Vozači mopeda i motocikala: 
  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice)
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima
  • provjeriti tlak u gumama
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo
  • ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste)
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga
  • voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika)
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera)
  • ne voziti slalom između vozila
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe, poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.
 
 

Priopćenja | Promet i vozila