U odnosu na 2021. godinu evidentirano je manje prometnih nesreća kao i manje prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama i s materijalnom štetom
Foto: ilustracija
Na području Policijske uprave karlovačke tijekom prosinca 2022. godine evidentirano je 68 prometnih nesreća, a u prosincu 2021. godine 83. Najviše prometnih nesreća u prosincu 2022. godine evidentirano je na državnoj cesti DC-1 – osam prometnih nesreća (u prosincu 2021. godine 14), na autocesti A1 – šest prometnih nesreća (u prosincu 2021. godine osam).
U prosincu 2022. godine nije evidentirana niti jedna prometna nesreća sa smrtno stradalom osobom (u prosincu 2021. godine jedna prometna nesreća s dvije smrtno stradale osobe), zatim je evidentirano 11 prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama (u prosincu 2021. godine 18) i 57 prometnih nesreća s materijalnom štetom (u prosincu 2021. godine 64).
U tim prometnim nesrećama dvije osobe su teško ozlijeđene (u prosincu 2021. godine 10 osoba), dok je 11 osoba lako ozlijeđeno (u prosincu 2021. godine 13 osoba).
U prometnim nesrećama tijekom promatranog razdoblja učestvovalo je 135 sudionika, a 16 sudionika uzrokovalo je prometne nesreće zbog vožnje pod utjecajem alkohola.
Najčešći uzroci prometnih nesreća u prosincu 2022. godine bile su greške ili propusti vozača i to:
- brzina neprimjerena uvjetima u 21 prometnoj nesreći
- nepoštivanje prednosti prolaza u šest prometnih nesreća
- nepropisno kretanje kolnikom u pet prometnih nesreća
- nepropisna vožnja unazad u devet prometnih nesreća
- nepropisno prestrojavanje u šest prometnih nesreća
Najčešće vrste prometnih nesreća u prosincu 2022. godine:
- međusobni sudar vozila u pokretu – bočni sudar, vožnja u slijedu i usporedna vožnja u 27 prometnih nesreća
- slijetanje vozila s ceste u 17 prometnih nesreća,
- udar vozila u parkirano vozilo u sedam prometnih nesreća
U prosincu 2022. godine tijekom svojih redovnih zadaća policijski službenici ukupno su sankcionirali 3002 prekršaja u prometu bez prometnih nesreća, a najviše su sankcionirani prekršaji vozača počinjeni zbog nepropisne brzine koja je ujedno i najčešći uzrok prometnih nesreća i to 901 prekršaj ili 30% od ukupnog broja sankcioniranih prekršaja.
Nadalje slijede prekršaji:
- nekorištenje sigurnosnog pojasa 425 prekršaja ili 14,1%
- upravljanje vozilom pod utjecajem alkohola 113 prekršaja ili 3,8%
- korištenje mobitela za vrijeme vožnje 127 prekršaja ili 4,2%
- nepoštivanje prometnih znakova 278 prekršaja ili 9,2%
- nepropisno parkiranje 185 prekršaja ili 6,2 %
- neregistrirano i tehnički nepregledano vozilo 16 prekršaja ili 0,5%
- tehnički neispravno vozilo 113 prekršaja ili 3,8%
- upravljanje vozilom kad je vozačka dozvola oduzeta 10 prekršaja ili 0,3%
- vožnja bez položenog ispita devet prekršaja ili 0,3%
Tijekom prosinca 2022. godine Policijska uprava karlovačka donijela je 15 Rješenja o ukidanju vozačke dozvole za vozače koji su sukladno članku 286. Zakona o sigurnosti prometa na cestama prikupili negativne prekršajne bodove (u prosincu 2021.godine 35).
Preporuke pješacima
- pješak, koji se kreće kolnikom, dužan je noću, a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, biti označen nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
- pješak se ne smije kretati ni zadržavati na kolniku. Na kolniku je zabranjeno igranje, vožnja dječjim biciklom, romobilom i koturaljkama i dr.
- pješak se mora kretati nogostupom ili drugom površinom određenom za kretanje pješaka, odnosno površinom pokraj kolnika prikladnom za kretanje pješaka,
- pješak koji se kreće kolnikom na javnoj cesti izvan naselja dužan je kretati se uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja,
- pješak koji gura ručna kolica, bicikl, moped ili motocikl, osobe koje se kreću pomoću prijevoznih sredstava na osobni ili motorni pogon za osobe s invaliditetom ili starije osobe, ako se pri tom ne kreću brzinom većom od brzine čovječjeg hoda te organizirana kolona pješaka moraju se kretati uz desni rub kolnika u smjeru kretanja,
- pješak je dužan preko kolnika i biciklističke staze ili trake prelaziti pažljivo i najkraćim putem, nakon što se prije stupanja na kolnik uvjeri da to može učiniti na siguran način,
- na cesti koja ima obilježene pješačke prijelaze ili posebno izgrađene prijelaze, odnosno prolaze za pješake, pješak je dužan pri prelaženju ceste kretati se tim prijelazima, odnosno prolazima ako oni nisu od njega udaljeni više od 50 m u naselju, odnosno 100 m izvan naselja
Preporuke i savjeti
- u periodu od 1. studenog do 31. ožujka za vrijeme vožnje danju moraju biti upaljena dnevna ili kratka svjetla,
- Odlukom o obveznoj uporabi zimske opreme na zimskim dionicama javnih cesta u Republici Hrvatskoj zimska oprema je obvezna u razdoblju od 15. studenog tekuće godine do 15. travnja iduće godine na zimskim dionicama, a naročito kada su na cesti nastupili zimski uvjeti (kolnik prekriven snijegom ili se na kolniku nalazi poledica),
- pod zimskom opremom motornih vozila čija najveća dopuštena masa nije veća od 3,5 tona, sukladno posebnom propisu podrazumijevaju se zimske gume (M+S) na svim kotačima ili ljetne gume s najmanjom dubinom profila od 4 mm i s lancima za snijeg pripravnim za postavljenje na pogonske kotače,
- pod zimskom opremom autobusa podrazumijevaju se lanci na pogonskim kotačima ili zimske gume (M+S) postavljene na pogonske kotače, a autobusi i teretna vozila koja zbog tehničkih razloga ne mogu postaviti lance na pogonske kotače moraju imati zimske gume (M+S) na pogonskim kotačima,
- za vrijeme zimskih uvjeta na cestama zabranjuje se promet motornim vozilima koja nemaju propisanu zimsku opremu i teretnim automobilima s priključnim vozilom,
- vozač motornog vozila dužan je prije uključivanja u promet, očistiti zaleđena vjetrobanska stakla i snijeg, led ili vodu na vozilu,
- upozoravaju se vozači da prilagode brzinu kretanja vozila trenutnim uvjetima i stanju kolnika, a posebice na autocesti prilikom ulaska i izlaska iz tunela
Pisane vijesti |
Promet i vozila