Stanje sigurnosti u prometu za rujan 2022. godine

Najviše su sankcionirani prekršaji vozača počinjeni zbog nepropisne brzine koja je ujedno i najčešći uzrok prometnih nesreća i to 1230 prekršaja ili 33,7% od ukupnog broja sankcioniranih prekršaja
 

Foto: ilustracija

Na području Policijske uprave karlovačke tijekom rujna 2022. godine evidentirano je 60 prometnih nesreća, a u rujnu 2021. godine 82. Najviše prometnih nesreća u rujnu 2022. godine evidentirano je na državnoj cesti DC-1 –  pet prometnih nesreća (u rujnu 2021. godine 15), na autocesti A1 – pet prometnih nesreća (u rujnu 2021. godine sedam).
 
U rujnu 2022. godine evidentirane su tri prometne nesreće sa smrtno stradalom osobom (u rujnu 2021. godine nisu evidentirane), zatim je evidentirano 16 prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama (u rujnu 2021. godine 25) i 41 prometna nesreća s materijalnom štetom (u rujnu 2021. godine 57).

U tim prometnim nesrećama pet osoba je teško ozlijeđeno (u rujnu 2021. godine pet), dok je 17 osoba lakše ozlijeđeno (u rujnu 2021. godine 30 osoba).

U prometnim nesrećama tijekom promatranog razdoblja učestvovala su 133 sudionika, a devet sudionika uzrokovalo je prometne nesreće zbog vožnje pod utjecajem alkohola.

Najčešći uzroci prometnih nesreća u rujnu 2022. godine bile su greške ili propusti vozača i to:
 
  • brzina neprimjerena uvjetima u 14 prometnih nesreća
  • nepropisno kretanje kolnikom u devet prometnih nesreća
  • nepropisno uključivanje u promet u četiri prometne nesreće
  • vožnja na nedovoljnoj udaljenosti u tri prometne nesreće
  • nepropisna vožnja unazad u devet prometnih nesreća
 
Najčešće vrste prometnih nesreća u rujnu 2022. godine: 
 
  • međusobni sudar vozila u pokretu (vožnja u slijedu, iz suprotnih smjerova, bočni sudar) u 17 prometnih nesreća
  • slijetanja vozila s ceste u 10 prometnih nesreća
  • udar vozila u parkirano vozilo u šest prometnih nesreća
  
U rujnu 2022. godine tijekom svojih redovnih zadaća policijski službenici ukupno su sankcionirali 3654 prekršaja u prometu bez prometnih nesreća, a najviše su sankcionirani prekršaji vozača počinjeni zbog nepropisne brzine koja je ujedno i najčešći uzrok prometnih nesreća i to 1230 prekršaja ili 33,7% od ukupnog broja sankcioniranih prekršaja.
 
Nadalje slijede prekršaji:
 
  • nekorištenje sigurnosnog pojasa 765 prekršaja ili 21%
  • upravljanje vozilom pod utjecajem alkohola 112 prekršaja ili 3,1%
  • korištenje mobitela za vrijeme vožnje 295 prekršaja ili 8,1%
  • nepoštivanje prometnih znakova 341 prekršaj ili 9,3%
  • nepropisno parkiranje 97 prekršaja ili 2,6%
  • neregistrirano i tehnički nepregledano vozilo 37 prekršaja ili 1%
  • tehnički neispravno vozilo 81 prekršaj ili 2,2%
  • upravljanje vozilom kad je vozačka dozvola oduzeta 15 prekršaja ili 0,4%
  • vožnja bez položenog ispita 16 prekršaja ili 0,4
 
Tijekom rujna 2022. godine Policijska uprava karlovačka donijela je šest Rješenja o ukidanju vozačke dozvole za vozače koji su sukladno članku 286. Zakona o sigurnosti prometa na cestama prikupili negativne prekršajne bodove (u rujnu 2021. 12 Rješenja).
 
 
Preporuke i savjeti vozačima bicikala
 
Kako bi izbjegli stradavanja i neželjene posljedice uzrokovane prometnim nesrećama vozačima bicikala savjetujemo da: 
 
  • ne upravljaju biciklom pod utjecajem alkohola,
  • ne voze bicikl po pješačkom prijelazu,
  • ne voze u grupama, u zabranjenom smjeru i kroz pješačke zone,
  • ne voze tehnički neispravne bicikle (bez kočnica, svjetala, zvonca i sl.),
  • ne voze noću bez reflektirajućih prsluka, reflektirajuće odjeće ili oznake,
  • ne skidaju istovremeno obje ruke s upravljača za vrijeme vožnje,
  • ne provlače između vozila koja su zaustavljena u kolonama,
  • ne prolaze kroz raskrižje dok je za njihov smjer uključeno crveno svjetlo na semaforu
 
Preporuke pješacima
 
  • pješak, koji se kreće kolnikom, dužan je noću, a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, biti označen nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
  • pješak se ne smije kretati ni zadržavati na kolniku. Na kolniku je zabranjeno igranje, vožnja dječjim biciklom, romobilom, koturaljkama i dr.
  • pješak se mora kretati nogostupom ili drugom površinom određenom za kretanje pješaka, odnosno površinom pokraj kolnika prikladnom za kretanje pješaka,
  • pješak koji se kreće kolnikom na javnoj cesti izvan naselja dužan je kretati se uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja,
  • pješak koji gura ručna kolica, bicikl, moped ili motocikl, osobe koje se kreću pomoću prijevoznih sredstava na osobni ili motorni pogon za osobe s invaliditetom ili starije osobe, ako se pri tom ne kreću brzinom većom od brzine čovječjeg hoda te organizirana kolona pješaka moraju se kretati uz desni rub kolnika u smjeru kretanja,
  • pješak je dužan preko kolnika i biciklističke staze ili trake prelaziti pažljivo i najkraćim putem, nakon što se prije stupanja na kolnik uvjeri da to može učiniti na siguran način,
  • na cesti koja ima obilježene pješačke prijelaze ili posebno izgrađene prijelaze, odnosno prolaze za pješake, pješak je dužan pri prelaženju ceste kretati se tim prijelazima, odnosno prolazima ako oni nisu od njega udaljeni više od 50 m u naselju, odnosno 100 m izvan naselja
 
 
 
 

Pisane vijesti | Promet i vozila