Na području Policijske uprave karlovačke tijekom ožujka 2019. godine
evidentirane su ukupno 72 prometne nesreće, a u ožujku 2018. godine 61. Najviše prometnih nesreća u ožujku 2019. godine evidentirano je na državnoj cesti D-1, 14 prometnih nesreća (u ožujku 2018. osam), na autocesti A-1 dvije prometnih nesreća (u ožujku 2018. četiri) te na državnoj cesti D-6, dvije prometne nesreće (u ožujku 2018. godine tri).
U ožujku 2019. godine evidentirana je
jedna prometna nesreća sa smrtno stradalom osobom, dok u ožujku 2018. godine nisu evidentirane prometne nesreće sa smrtno stradalim osobama.
Ujedno, evidentirano je
16 prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama (u ožujku 2018. godine 19) i
55 prometnih nesreća s materijalnom štetom (u ožujku 2018. godine 42).
U tim prometnim nesrećama četiri osobe su teško ozlijeđene (u ožujku 2018. godine tri osobe), dok je 16 osoba lako ozlijeđeno (u ožujku 2018. godine 18 osoba).
U prometnim nesrećama tijekom promatranog razdoblja učestvovalo je 105 sudionika, a 15 sudionika uzrokovalo je prometne nesreće zbog vožnje pod utjecajem alkohola.
Najčešći uzroci prometnih nesreća u ožujku 2019. godine bile su greške ili propusti vozača i to:
- nepropisno kretanje kolnikom u 20 prometnih nesreća
- brzina neprimjerena uvjetima u 12 prometnih nesreća
- nepoštivanje prednosti prolaska u osam prometnih nesreća
- nepropisna vožnja u nazad u pet prometnih nesreća
- nepropisno mimoilaženje u četiri prometne nesreće
Najčešće vrste prometnih nesreća u ožujku 2019. godine:
- slijetanja vozila s ceste u 23 prometne nesreće
- sudar vozila u pokretu (iz suprotnih smjerova) u 15 prometnih nesreća
- sudar vozila u pokretu (bočni sudar) u 12 prometnih nesreća
- udar vozila u parkirano vozilo u osam prometnih nesreća
- udar vozila u objekt kraj ceste u četiri prometne nesreće
- sudar vozila u pokretu (vožnja u slijedu) u tri prometne nesreće
U ožujku 2019. godine tijekom svojih redovnih zadaća policijski službenici ukupno su sankcionirali 3.026 prekršaja u prometu bez prometnih nesreća, a najviše su sankcionirani prekršaji vozača počinjeni zbog nepropisne brzine koja je ujedno i najčešći uzrok prometnih nesreća i to 1.013 prekršaja ili 33,47% od ukupnog broja sankcioniranih prekršaja.
Nadalje slijede prekršaji:
- nekorištenje sigurnosnog pojasa 515 prekršaja ili 17%
- nepoštivanje prometnih znakova i ovlaštenih osoba 278 prekršaja ili 9,2%
- nepropisno zaustavljanje i parkiranje 165 prekršaja ili 5,5%
- vožnja bez upaljenih svjetala na vozilu 152 prekršaja ili 5%
- korištenje mobitela za vrijeme vožnje 138 prekršaja ili 4,6%
- nepropisno skretanje, okretanje i vožnja unazad 125 prekršaja ili 4,1%
- upravljanje vozilom pod utjecajem alkohola 111 prekršaja ili 3,7%
- tehnički neispravno vozilo 63 prekršaja ili 2,1%
- upravljanje vozilom kad je vozačka dozvola oduzeta 20 prekršaja ili 0,7%
- vožnja bez položenog ispita 14 prekršaja ili 0,5%
- neregistrirano i tehnički nepregledano vozilo 14 prekršaja ili 0,5%
Preporuke i savjeti vozačima mopeda i motocikala
Dolaskom ljepšeg vremena na našim prometnicama učestalije je sudjelovanje u prometu mopeda, motocikla i traktora. Kako bi izbjegli stradavanja i neželjene posljedice uzrokovane prometnim nesrećama vozačima mopeda i motocikala savjetujemo sljedeće:
- prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
- uz zaštitnu kacigu koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice, reflektirajući prsluci),
- provjeriti tlak u gumama, upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
- poštivati dopušteno ograničenje brzine,
- prilikom vožnje u skupini voziti u slijedu jedan iza drugoga,
- izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja ili slično, posebice u zavojima,
- ne voziti slalom između vozila.
Preporuke i savjeti traktoristima
- traktori moraju biti registrirani i imati registrirane propisane uređaje,
- na traktoru se smije prevoziti onoliko osoba koliko ima ugrađenih sjedala, odnosno koliko je upisano u prometnoj dozvoli,
- na traktorskim priključcima zabranjeno je prevoziti osobe,
- priključno vozilo ne smije smanjivati stabilnost vučnog vozila niti otežavati upravljanje vozilom.
Preporuka pješacima
- pješak, koji se kreće kolnikom, dužan je noću, a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, biti označen nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
- pješak se ne smije kretati ni zadržavati na kolniku. Na kolniku je zabranjeno igranje, vožnja dječjim biciklom, romobilom i koturaljkama i dr.
- pješak se mora kretati nogostupom ili drugom površinom određenom za kretanje pješaka, odnosno površinom pokraj kolnika prikladnom za kretanje pješaka,
- pješak koji se kreće kolnikom na javnoj cesti izvan naselja dužan je kretati se uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja,
- pješak koji gura ručna kolica, bicikl, moped ili motocikl, osobe koje se kreću pomoću prijevoznih sredstava na osobni ili motorni pogon za osobe s invaliditetom ili starije osobe, ako se pri tom ne kreću brzinom većom od brzine čovječjeg hoda te organizirana kolona pješaka moraju se kretati uz desni rub kolnika u smjeru kretanja,
- pješak je dužan preko kolnika i biciklističke staze ili trake prelaziti pažljivo i najkraćim putem, nakon što se prije stupanja na kolnik uvjeri da to može učiniti na siguran način,
- na cesti koja ima obilježene pješačke prijelaze ili posebno izgrađene prijelaze, odnosno prolaze za pješake, pješak je dužan pri prelaženju ceste kretati se tim prijelazima, odnosno prolazima ako oni nisu od njega udaljeni više od 50 m u naselju, odnosno 100 m izvan naselja.
Stranica