Na području Policijske uprave karlovačke tijekom veljače 2019. godine evidentirane su ukupno 53 prometne nesreće, a u veljači 2018. godine 63. Najviše prometnih nesreća u veljači 2019. godine evidentirano je na državnoj cesti D-1, devet prometnih nesreća (u veljači 2018. 12), na autocesti A-1 sedam prometnih nesreća (u veljači 2018. osam) te na državnoj cesti D-3, tri prometne nesreće (u veljači 2018. godine tri).
U veljači 2019. godine nisu evidentirane prometne nesreće sa smrtno stradalim osobama, dok su u veljači 2018. godine evidentirane tri prometne nesreće sa smrtno stradalim osobama.
Ujedno, evidentirano je 13 prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama (u veljači 2018. godine 12) i 40 prometnih nesreća s materijalnom štetom (u veljači 2018. godine 48).
U tim prometnim nesrećama tri osobe su teško ozlijeđene (u veljači 2018. godine tri osobe), dok je 16 osoba lako ozlijeđeno (u veljači 2018. godine 22 osobe).
U prometnim nesrećama tijekom promatranog razdoblja učestvovala su 74 sudionika, a 14 sudionika uzrokovalo je prometne nesreće zbog vožnje pod utjecajem alkohola.
Najčešći uzroci prometnih nesreća u veljači 2019. godine bile su greške ili propusti vozača i to:
- nepropisno kretanje kolnikom u 13 prometnih nesreća
- brzina neprimjerena uvjetima u 10 prometnih nesreća
- nepropisna vožnja u nazad u sedam prometnih nesreća
- vožnja na nedovoljnoj udaljenosti u pet prometnih nesreća
- nepoštivanje prednosti prolaska u četiri prometne nesreće
Najčešće vrste prometnih nesreća u veljači 2019. godine:
- slijetanja vozila s ceste u 18 prometnih nesreća
- sudar vozila u pokretu (iz suprotnih smjerova) u osam prometnih nesreća
- udar vozila u parkirano vozilo u osam prometnih nesreća
- sudar vozila u pokretu (vožnja u slijedu) u šest prometnih nesreća
- sudar vozila u pokretu (bočni sudar) u četiri prometne nesreće
- udar vozila u objekt kraj ceste u tri prometne nesreće
U veljači 2019. godine tijekom svojih redovnih zadaća policijski službenici ukupno su sankcionirali 3.094 prekršaja u prometu bez prometnih nesreća, a najviše su sankcionirani prekršaji vozača počinjeni zbog nepropisne brzine koja je ujedno i najčešći uzrok prometnih nesreća i to 1.218 prekršaja ili 39,36 % od ukupnog broja sankcioniranih prekršaja.
Nadalje slijede prekršaji:
- nekorištenje sigurnosnog pojasa 411 prekršaja ili 13,3%
- nepoštivanje prometnih znakova i ovlaštenih osoba 263 prekršaja ili 8,5%
- nepropisno zaustavljanje i parkiranje 206 prekršaja ili 6,7%
- korištenje mobitela za vrijeme vožnje 172 prekršaja ili 5,6%
- vožnja bez upaljenih svjetala na vozilu 164 prekršaja ili 5,3%
- upravljanje vozilom pod utjecajem alkohola 119 prekršaja ili 3,8%
- nepropisno skretanje, okretanje i vožnja unazad 24 prekršaja ili 0,8%
- vožnja bez položenog ispita 20 prekršaja ili 0,6%
- neregistrirano i tehnički nepregledano vozilo 16 prekršaja ili 0,5%
- upravljanje vozilom kad je vozačka dozvola oduzeta 11 prekršaja ili 0,4%
Dolaskom ljepšeg vremena na našim prometnicama učestalije je sudjelovanje u prometu mopeda, motocikla i traktora. Kako bi izbjegli stradavanja i neželjene posljedice uzrokovane prometnim nesrećama vozačima mopeda i motocikala savjetujemo sljedeće:
Preporuke i savjeti vozačima mopeda i motocikala
- prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
- uz zaštitnu kacigu koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice, reflektirajući prsluci),
- provjeriti tlak u gumama, upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
- poštivati dopušteno ograničenje brzine,
- prilikom vožnje u skupini voziti u slijedu jedan iza drugoga,
- izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja ili slično, posebice u zavojima,
- ne voziti slalom između vozila.
Preporuke i savjeti traktoristima
- traktori moraju biti registrirani i imati registrirane propisane uređaje,
- na traktoru se smije prevoziti onoliko osoba koliko ima ugrađenih sjedala, odnosno koliko je upisano u prometnoj dozvoli,
- na traktorskim priključcima zabranjeno je prevoziti osobe,
- priključno vozilo ne smije smanjivati stabilnost vučnog vozila niti otežavati upravljanje vozilom.
Preporuka pješacima
- pješak, koji se kreće kolnikom, dužan je noću, a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, biti označen nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
- pješak se ne smije kretati ni zadržavati na kolniku. Na kolniku je zabranjeno igranje, vožnja dječjim biciklom, romobilom i koturaljkama i dr.
- pješak se mora kretati nogostupom ili drugom površinom određenom za kretanje pješaka, odnosno površinom pokraj kolnika prikladnom za kretanje pješaka,
- pješak koji se kreće kolnikom na javnoj cesti izvan naselja dužan je kretati se uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja,
- pješak koji gura ručna kolica, bicikl, moped ili motocikl, osobe koje se kreću pomoću prijevoznih sredstava na osobni ili motorni pogon za osobe s invaliditetom ili starije osobe, ako se pri tom ne kreću brzinom većom od brzine čovječjeg hoda te organizirana kolona pješaka moraju se kretati uz desni rub kolnika u smjeru kretanja,
- pješak je dužan preko kolnika i biciklističke staze ili trake prelaziti pažljivo i najkraćim putem, nakon što se prije stupanja na kolnik uvjeri da to može učiniti na siguran način,
- na cesti koja ima obilježene pješačke prijelaze ili posebno izgrađene prijelaze, odnosno prolaze za pješake, pješak je dužan pri prelaženju ceste kretati se tim prijelazima, odnosno prolazima ako oni nisu od njega udaljeni više od 50 m u naselju, odnosno 100 m izvan naselja.
Stranica