Savjeti za motoriste i mopediste

Foto: ilustracija

S lijepim vremenom počinje i nova motoristička sezona. Nedvojbeno je da su posljedice prometnih nesreća u kojima sudjeluju vozači  mopeda i motocikla teške. Na području PU karlovačke u 2009. godini u prometnim nesrećama smrtno su stradala četiri vozača motocikla i jedan putnik na motociklu.

Slijedom navedenog PU karlovačka provodit će edukativna predavanja i prezentacije kritičnih i opasnih situacija u prometu, kao i prometnih nesreća. Tako će se  31. ožujka 2010. godine, na području PP Vojnić, održati tribina na temu Zaštitimo mopediste i motocikliste u prometu. Nadalje, u mjesecu travnju 2010. godine u suradnji sa Sportskim moto klubom Karlovac, na ŠRC Korana bit će organizirana prilagodba motociklista u prometu.

Cilj ovakvih aktivnosti policije usmjerena je na što manji broj stradalih sudionika u prometu i njenih najtežih posljedica, a poglavito onih kategorija koje su ugroženije u slučaju događaja prometne nesreće, a vozači mopeda i motocikala uz pješake i bicikliste svakako spadaju u tu kategoriju.

Svim vozačima mopeda i motocikla prije stupanja na cestu u novoj motorističkoj sezoni savjetovali bi slijedeće:

I. da provjere tehničku ispravnost uređaja na mopedima i motociklima, a to su:

  • uređaji za upravljanje vozilom
  • uređaji za zaustavljanje, a koji na motornim vozilima moraju biti ugrađeni i izvedeni tako da vozač može vozilo na siguran, brz i učinkovit način zaustaviti, bez obzira na stupanj opterećenja vozila i nagib ceste po kojoj se vozilo kreće te osigurati vozilo u nepokretnom položaju na cesti s nagibom; pod kočnim sustavom podrazumijeva se: radna kočnica i pomoćna kočnica
  • uređaji za osvjetljenje ceste i za davanje svjetlosnih znakova (svijetla)
  • uređaji na vozilima koji omogućuju normalnu vidljivost (vozačko zrcalo)
  • uređaji za davanje zvučnih znakova
  • kontrolni uređaji i uređaji za davanje znakova (brzinomjer s putomjerom i svjetiljkom za osvjetljavanje)

II. da prije vožnje mopedom ili motociklom na kolnik:
  • očiste vizir, stave zaštitnu kacigu na glavu i pravilno je zategnu
  • provjere tlak u gumama
  • upale dnevno ili kratko svjetlo
  • koriste zaštitnu opremu kako bi sačuvali zdravlje (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice), prilagode brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste)
  • ne upravljaju ako su umorni ili pod utjecajem alkohola ili droga
  • ne stvaraju preveliku buku u vožnji (osobito noću)
  • ako voze u skupini, da voze jedan iza drugoga
  • izbjegavaju vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i slično, posebice u zavojima
  • da se prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknu od središnje crte inače će im se glava nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera
  • ne voze prevelikim brzinama, niti slalom između vozila; mopedi i motocikli su uski zbog čega ih pri većim brzinama drugi sudionici u prometu teže predvide
  • da kontroliraju svoje ponašanje i strast za vožnju, te ne ispituju i ne dokazuju mogućnosti svog mopeda ili motocikla
 
Ostalim sudionicima u prometu savjetovali bi da uvijek predviđaju prisutnost mopeda i motocikala na cesti, pogotovo u vrijeme koje dolazi (proljeće i ljeto). Da budu spremni na njihovu iznenadnu pojavu u blizini, naročito kada voze brzo, slalom između vozila ili kada voze neposredno iza ili uz vozilo.


Stranica